Tänään päädyin keskelle outoja tapahtumia tuiki tavallisessa lähikaupassamme. Olin rauhassa jonottamassa kassalle, kun sisään astui kaksi yli kaksikymppistä miestä. Toinen asteli edellä hyllyjen taakse, mutta kärryjä poimimaan jäänyt alkoi tuijottaa minua heti sisälle päästyään. Tuijotuksen lomassa hän nappasi ostoskärryt ja alkoi huhuilla kaveriaan takaisin. Siellä he supisivat kuin teinitytöt ja tuijottivat minua. Olo oli hämillinen, kun tuijotus vain jatkui ja jatkui.

Päätin suhtautua asiaan kylmän rauhallisesti, olivathan Taikasaappaat jalassani antamassa voimiaan. Kassalle päästessäni satuin katsomaan takanani olevaa jonoa ja sieltä minua tuijotti tällä kertaa vähän kahta aiempaa nuorukaista vanhempi mies. Katse oli pitkä, eikä se kääntynyt vaikka häntä katsoinkin. Poistuin kaupasta ajatukset päässäni pyörien ja aloin avata rakkaan pyöräni (tulette siitäkin kuulemaan tulevaisuudessa enemmän) lukkoa. Tuo vanhempi mies tuli kaupasta ja katsoi minua, jälleen. Kun hän oli miltei kadonnut talon kulman taakse, hän kääntyi vielä uudestaan katsomaan minua. Varsin kummallista.

Aloin pohtia mahdollisia syitä tapahtumiin. Yksi varteenotettava vaihtoehto on, että Taikasaappaani kävivät ylikierroksilla. Kotiin päästyäni, ettei naamassani, hiuksissani tai vaatteissani ollut kirjoitusta tai kiinni lappua, joka keräisi katseita. Mitään ei löytynyt. Ostoksenikaan eivät olleet hävyttömiä, enkä ole julkkis. Ehkä kuvani on tietämättäni päätynyt johonkin miesten makuun sopivaan lehteen tai olen saanut vahingossa pärstäni televisioon. Paikallisen sanomalehden tarkistin, ei kuvaani ainakaan sieltä löytynyt.

Jos satut näkemään minusta salaa kuvattua materiaalia (mahdollisesti hävyttömässä) mediassa tai liimattuna katupylväisiin, ilmoitathan minulle suoraan. Tai jos tänään on "tuijota nuoria naisia" -päivä, kerro toki siitäkin. Jaloissani on suuri voima, ties mihin kaikkeen Taikasaappaat pystyvätkään...